Dostawczaki bez tajemnic, czyli jak to robią w Carpol?
14-15 kwietnia odbyły się warsztaty z olbrzymią dawką wiedzy merytorycznej oraz zwiedzaniem fabryki Carpol, producenta zabudów.
Warsztaty rozpoczęliśmy od prezentacji Piotra Miałkowskiego, Dyrektora handlowego w Carpol Sp. z o.o., który przybliżył nam zagadnienia związane z produkcją poszczególnych rodzajów zabudów, wykorzystywanymi materiałami, technologią, a także homologacją i rejestracją pojazdów z zabudowami. A z Marcinem Zubą z Cartest Sp. z o.o. omówiliśmy i przedyskutowaliśmy zawiłości mas pojazdu. Byliśmy także świadkami badania wytrzymałościowego pojazdu, przeprowadzonego właśnie przez firmę Cartest.
W trakcie zwiedzania fabryki, Sebastian Staniszewski, Carpol Sp. z o.o., z jednej strony zapoznawał nas z poszczególnymi etapami produkcji, a z drugiej dzielił się swoją wiedzą na temat konkretnych zabudów.
- Zabudowy skrzyniowe – połączenie funkcjonalnego transportu ładunku oraz wygodnej przestrzeni sypialnej pozwala na jazdy po mieście i w długie trasy. Najpopularniejsza zabudowa potocznie nazywana międzynarodówką, cieszyła się bardzo dużą ciekawością i zainteresowaniem. Byli tacy z nas którzy empiryczne weryfikowali komfort górnej kabiny sypialnej jak i Backsleeper, przestrzeni zlokalizowanej za kabiną kierowcy. Jedno i drugie rozwiązanie znalazło swoich entuzjastów wśród naszych członków.
- Busy i autobusy – na komfort podróżowania mają wpływ fotele, fotele i jeszcze raz fotele, a poza tym klimatyzacja i ogrzewanie.
- Zabudowy brygadowe – czyli wyodrębnione części: pasażerska i ładunkowa są zaprojektowane tak, aby spełniały potrzeby związane z przewozem osób jak i transportem towarów. Mieliśmy szansę podpytać o różnice między różnymi typami zabudów. Na nasze uznanie zasłużyła bezapelacyjnie DualCap+ łączy wysoką jakość, komfort i estetykę, zapewniając wygodę na oraz funkcjonalność dostosowaną do codziennej eksploatacji we flotach. Ergonomiczne fotele zaprojektowaliśmy z myślą o długotrwałym użytkowaniu, gwarantując optymalne podparcie pleców oraz przestrzeń dla pasażerów. Tapicerka idealnie dopasowana do wnętrza pojazdu harmonizuje z kabiną bazowego modelu, zwiększając prestiż i spójność wizualną auta. Zoptymalizowana konstrukcja zapewnia sztywność, wytrzymałość oraz maksymalną przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i ładunku. Ewidentnie zadbano o wszelkie detale.
- Izotermy – tu zdecydowana ciekawostka okazała się konstrukcja podłogi….w kształcie wanny. Zawinięte boki na każdą ze ścian gwarantują 100% szczelności nawet przy długotrwałej i intensywnej eksploatacji.
- Pojazdy dla osób z niepełnosprawnościami – bardzo ważny temat i ważne pojazdy, których celem jest eliminowanie barier komunikacyjnych. Samochody mogą być wyposażane w specjalne platformy, najazdy teleskopowe czy windy elektryczne.
Drugiego dnia mieliśmy dwie merytoryczne prelekcje. Wspólnie z naszymi Partnerami – Willis Towers Watson Polska Sp. z o.o. oraz Shell Polska Sp. z o.o. rozwijamy swoją wiedzę z zakresu:
- zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń w transporcie drogowym: eksperci Robert Juskowiak oraz Tomasz Palusko przedstawią najlepsze i optymalne rozwiązania dotyczące szkód w pojazdach dostawczych.
- zmian w przepisach o tachografach, już od 1 lipca 2026r przewozy międzynarodowe do 3,5t będą zobowiązane do ich stosowania, warto przygotować się na tą zmianę wcześniej. A jak to zrobić prezentował mecenas Łukasz Chwalczuk, specjalista w zakresie obsługi prawnej firm z branży transportowej.