W dniach 16-17 września w Ołtarzewie odbyła się praktyczna część Profesjonalnego Testu Flotowego. Z powodu sytuacji pandemicznej, zdecydowano, że tegoroczna edycja testu przeprowadzona zostanie w mniejszym wydaniu zgodnie z obowiązującymi wytycznymi reżimu sanitarnego.
Wprowadzono szereg restrykcji. Auta testowane były w obsadzie jednoosobowej. Po każdej odbytej jeździe firma Multiwash dezynfekowała pojazdy. Na terenie wydawki oraz w strefie odpraw. Dodatkowo firma DECONT, przy użyciu przy użyciu preparatu CLIMA-TE wykonywała dezynfekcję pojazdów.
– Jest to zabieg działający wielokierunkowo – nie tylko zabija istniejące mikroorganizmy, ale również zapobiega ich namnażaniu dzięki zastosowaniu opatentowanego kompleksu polimerowo-srebrowego, który pozwala na wytworzenie aktywnej mikro powłoki stanowiącej barierę ochronną przed drobnoustrojami i ich formami przetrwalnikowymi ? wyjaśnia Paweł Szymański, Decont.
XI edycja testu przeprowadzona w mniejszej formule. Łącznie testowanych było 37 modeli aut. Dodatkowo po odbyciu minimalnej liczby jazd uczestnicy mogli przetestować auta tzw dostawki. Największą popularnością cieszył się Ford Mustang, Ranger i Explorer. Sytuacja pandemiczna w Polsce stała się również przyczyną ograniczenia liczby testujących. Każdego dnia auta testowało około 40 jurorów. Walczące o tytuł auta flotowego modele samochodów oceniało łącznie ponad 70 jurorów.
W tym roku kategoria ?Subiektywny Debiut Roku? decyzją Kapituły została zastąpiona kategorią ?Subiektywny Debiut Hybrydowy„. W przypadku tej kategorii zwycięzca wyłaniany jest wyłącznie na podstawie subiektywnej oceny fleet managerów. Głosowanie w tej kategorii odbywało się przy pomocy elektronicznych ankiet w czasie trwania części praktycznej testu.
Wartości rezydualne nominowanych modeli aut podał Partner Merytoryczny ? firma Eurotaxglass?s. Koszty serwisowe przygotowuje Kapitułą na podstawie ich autorskich szablonów. Wyznaczane są one dla flot liczących do 100 aut, w okresie 3 lat i przebiegu 121 tys. km.
Niezmiennie od trzech lat trasę uczestnicy mieli zawsze w zasięgu ręki dzięki Qr code umożliwiającym im wgranie mapki Google z trasą do telefonów. Również ankiety oceny wypełniane były elektronicznie.
W tym roku o wyposażenie samochodów w najnowsze rozwiązania w zakresie telemetrii zadbała ponownie firma Flotman. Firma ta podczas zeszłorocznej edycji testu sprawdziła się w roli partnera technologicznego projektu, dlatego Kapituła zdecydowała o kontynuacji współpracy.
Kolejny rok z rzędu Naszym Partnerem Technologicznym podczas PTF SKFS został Flotman, który specjalizuje się w dostarczaniu najnowocześniejszych systemów lokalizacji GPS wspierających zarządzanie flotą.
W testowanych samochodach zamontowali urządzenia GPS, które w czasie rzeczywistym odczytywały i archiwizowały parametry jazdy z uwzględnieniem eco-drivingu. Przejazd każdego z testowanych pojazdów, wraz z parametrami jazdy, można było obserwować na mapie w aplikacji Flotman. Na bieżąco była rejestrowana m.in. prędkość pojazdów, ich lokalizacja i spalanie. Na podstawie raportów z systemu monitoringu GPS Flotman możemy precyzyjnie porównać osiągane wyniki testowanych aut w testowanych segmentach w odniesieniu do parametrów deklarowanych przez producentów. To pozwoli na analizę rzeczywistych kosztów utrzymania floty i ekonomiczności jazdy testowanych pojazdów.
Flotman podczas testu odpowiedzialny był również za wydawanie i zdawanie testowanych przez kierowców pojazdów. W tegorocznej edycji PTF SKFS zmodyfikowali i unowocześnili tę procedurę. Każdemu kierowcy i pojazdowi został przypisany kod kreskowy, który był dołączony do ich identyfikatorów. Wystarczyło zeskanować kod kierowcy i kod pojazdu, by wydać lub zdać każdy przejazd. Ułatwiło to nadzór nad tym, który samochód jest aktualnie w trasie, z którym kierowcą oraz ile razy podczas testu samochód wykonał jazdę. Było to niezbędne ze względu na wymogi formalne testu, aby dać miarodajny wynik w porównaniu do wszystkich samochodów przeznaczonych do badania.
– Dzięki nowoczesnej formie zdania i wydawania pojazdów cała procedura była kilkukrotnie szybsza i efektywniejsza niż w latach ubiegłych. Flotman pomógł więc nie tylko w badaniu parametrów jazdy testowanych pojazdów i zadbaniu o bezpieczeństwo kierowców i floty, ale również w organizacyjnej części całego wydarzenia – wyjaśnia Leszek Piórkowski, członek Kapituły PTF SKFS.
Jednym z kryteriów oceny aut w teście jest zużycie paliwa. Auta dotankowywane są do pełna ?pod korek? przed testem i po teście. Dodatkowo dane dot. zużycia paliwa weryfikowane są z wynikami pomiarów dokonanych przez system telematyczny podczas części praktycznej testu. Aby zwiększyć obiektywność
Auta testowane były na tym samym paliwie. W tym roku paliwo do testu zapewnił nam Shell Polska. Każdy uczestnik testu miał dodatkowo możliwość sprawdzenia kart paliwowych Shell na stacji podczas dotankowywania pojazdów.
– O zdobyciu największej ilości punktów decyduje 6 czynników. Ocena fleet managera po jeździe testowej jest jednym z nich. W rankingu końcowym pod uwagę brane są także koszty zakupu, koszty serwisowania, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2 – wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.
Najlepsze auta flotowe 2020 roku poznamy podczas Gali SKFS, która odbędzie się 27 listopada 2020r. w Warszawie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC