Na początku lutego branżą flotowa spotkała się w Wiśle na Akademii Fleet Managera. Edycja zimowa szkolenia podzielona została na trzy bloki tematyczne.
Flotowcy szkolą Flotowców
Bartłomiej Wiśniewski omówił proces wyboru samochodu do floty w oparciu TCO. Wyjaśnił również jak należy tworzyć matrycę decyzyjną. W drugim panelu Katarzyna Brener przedstawiła raport rynku flotowego „Zarządzanie szkodowością” przygotowany na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród członków SKFS. Z kolei o CRS i jego różnych aspektach we flotach na przykładzie firmy BNP Paribas opowiedział Marek Andruchów.
Sieć kontaktów
Szkolenie miało również na celu poznanie portfolio ofertowego różnych marek. Uczestnicy spotkania poznali działy flotowe oraz flagowe produkty dedykowane do parków samochodowych przez marki Audi, BMW, Citroen, KIA, Ford, Opel Peugeot oraz Seat. Akademia Fleet Managera była okazją do poznania historii oraz strategii rozwoju Hitachi Capital Polska.
Wsparcie w zmniejszeniu szkodowości
Podczas szkolenia nie mogło zabraknąć zagadnień z obszaru bezpieczeństwa. Konrad Owsiński przedstawił formy wsparcie dla flot w zarządzaniu ryzykiem ubezpieczeniowym oferowane przez PZU. Klienci PZU mogą skorzystać z dwóch programów prewencyjnych „Bezpieczna Flota” (poprawa tzw. wskaźnika szkodowości floty, przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technicznych ) oraz „Audax” (poprawa tzw. wskaźnika szkodowości floty, przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technicznych). PZU pomaga również zarządzać ryzykiem ubezpieczeniowym poprzez kompleksowe doradztwo i audyty.
Jak na studiach
Uczestnicy spotkania otrzymali indeksy, w których zamieszczone będą informacje o przebytych przez nich szkoleniach w ramach Akademii Fleet Managera. Po części szkoleniowej słuchacze odbyli egzamin z zagadnień omawianych podczas edycji zimowej akademii.
Integracja branży flotowej
Drugi dzień spotkania dedykowany był na zajęcia integracyjne. Pierwszą część dnia uczestnicy spędzili na stoku w Wiśle w szkole narciarskiej Grupy PSA. Sportowa rywalizacja zakończona została zawodami na torze przeszkód, Druga część dnia dedykowana była na jazdy testowe samochodami przygotowanej w formule gry motoryzacyjnej mającej na celu poznanie atrakcji turystycznych Wisły.