Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych po raz piąty zorganizowało Akcję Mikołajki. W tym roku branża flotowa spełniła marzenia dzieci z Domu Dziecka w Radzyniu Podlaskim. Pomimo sytuacji pandemicznej odzew branży flotowej był tak ogromny, że udało nam się spełnić wszystkie życzenia i zasypać dzieci prezentami.

Bardzo zależało nam żeby w tych trudnych czasach  pokazać dzieciom z domów dziecka, że Mikołaj pamięta szczególnie o nich. Mieliśmy obawę, czy w tym roku uda się spełnić marzenia dzieci,  jednak odzew naszych członków oraz firm, które włączyły się do akcji był ogromny. Dzieci zostaną niemal zasypane prezentami – wyjaśnia Radosław Kraciuk, Prezes Zarządu SKFS.

Jak to się zaczęło?

Pomysł na spełnianie w okresie Mikołajek marzeń dzieci z domów dziecka zrodził się 5 lat temu.  Pomysłodawcą akcji jest  Bartek Brzozowski,  który wtedy pracował w FCA Poland.

Bartek zaproponował wtedy, abyśmy podczas grudniowego spotkania flotowego wspólnie zorganizowali akcję pomocy dzieciom z domów dziecka.  Pierwszym domem objętym akcją była placówka pod Wieliczką – wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.

W kolejnych latach Mikołajkowa Ekspedycja odwiedziła placówki w Bydgoszczy, Tomaszowie Mazowieckim,  Sanoku oraz ośrodku pro adopcyjnym w Otwocku. Prezentami obdarowano także domy dziecka w Wągrowcu  Projekt co roku się rozwija. Od trzech lat oprócz przekazania prezentów SKFS organizuje dzieciom popołudnie z „łasuchowaniem” i zamawia pizzę z ich ulubionej pizzerii. Corocznie zwiększająca się skala projektu sprawia, że nie jest to zadanie możliwe do  wykonania przez jedną osobę.

W przeprowadzeniu akcji od trzech lat wspiera mnie Basia Brzozowska. Jest ona  dla mnie najważniejszym Elfem Flotowym, dzięki któremu organizacja Mikołajkowej Ekspedycji przebiega płynnie – zdradza Halszka Gwiżdż.

Na czym polega akcja?

 Akcja ma na celu spełnienia marzeń dzieci z domów dziecka w okresie Mikołajek. Co roku akcją objęty zostaje inny dom dziecka. Dzieci przygotowują listy do Mikołaja, które przekazywane są do biura SKFS i co się dzieje z nimi dalej?

Po wyborze placówki do pomocy kontaktuję się z jej Dyrektorem i proszę o to żeby dzieci napisały list do Mikołaja. Listę wychowanków wraz z ich życzeniami przekazuję do Członków SKFS, którzy wybierają marzenie do spełnienia. W tym roku lista Flotowych Mikołajów, którzy wybrali marzenia do spełnienia zapełniła się w ciągu niespełna 8 godzin. Oprócz  SKFS-owiczów marzenia dzieci spełniała ponownie Kia Motors Polska. Do akcji dołączyły się również firmy Business Lease  Polska oraz Shell Polska. Paczek z prezentami od Business Lease Polska oraz Shell Polska było tak dużo, że mój domowy magazynek zapełnił się w ciągu tygodnia. W siedzibie Kia czeka na dzieci również góra prezentów 🙂  – dodaje Halszka Gwiżdż.   

Członkowie stowarzyszenia do udziału w projekcie zapraszają również firmy w których pracują. Akcja jest wyjątkowa, gdyż co roku dzieci otrzymują dużo więcej prezentów niż wskazały w listach do Mikołaja. W tym roku wsparł ją również Santander Consumer Bank, Coca-Cola HBC Polska, Suez, OEX Cursor oraz Wood-Mizer oraz media flotowe.

Jak prezenty trafiają do dzieci?

W poprzednich latach prezenty były  dostarczane dzieciom osobiście przez Ekspedycję Mikołajkową. W tym roku spotkanie z wychowankami placówki w Radzyniu Podlaskim z powodu pandemii nie jest możliwe, a prezenty zanim zostaną przekazane dzieciom muszą odbyć kwarantannę. Z pomocą w tym pandemicznym czasie przyszedł ponownie Radosław Wankiewicz z Kia Motors Polska.

Dzięki ogromnemu zaangażowaniu w projekt Radosława Wankiewicza i przekazaniu dużej ilości  dodatkowych prezentów dla dzieci jest  ich tak dużo, że do ich dostarczenia potrzebować będziemy kilka sań. Tym razem saniami Flotowego Mikołaja będą nowe KIA Sorento. Chcielibyśmy podziękować naszym członkom oraz wszystkim firmom, które przez 5 lat wspierały i wspierają Akcję Mikołajki. Zachęcamy również wszystkie inne firmy do włączenia się do przyszłorocznej edycji projektu, który na stałe już zapisał się w kalendarzu ważnych wydarzeń życiu stowarzyszenia – wyjaśnia Jacek Mleczek, V-ce Prezes Zarządu SKFS.

Akcję Mikołajki wspieramy od dwóch lat. Mamy nadzieję, że roku na rok do tej inicjatywy będą przyłączały się kolejne firmy , dzięki czemu uda nam się spełniać marzenia coraz większej liczby dzieci z domów dziecka. KIA Motors Polska aktywnie udziela się również w innych projektach charytatywnych.  Od 2008 roku wspieramy fundację „AKOGO?” Ewy Błaszczyk – wyjaśnia Radosław Wankiewicz, Fleet / Fleet & Remarketing Manager Kia Motors Polska.

Paczki trafiły do domu Dziecka w Radzyniu Podlaskim 4 grudnia. Przekazane zostały dzieciom w Mikołajki. Tego dnia dzieci otrzymają też pizzę z ich ulubionej pizzerii.