27 listopada Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych ogłosiło wyniki XI edycji Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS. Statuetki przyznano w 9 kategoriach.

W kategorii Samochód segmentu B Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS 2020 miano Auta Flotowego zdobył Ford Fiesta.

W kategorii Samochód segmentu C Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS 2020 miano Auta Flotowego zdobyło Audi A3.

W kategorii Samochód segmentu D Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS 2020 zwyciężyła Mazda 6 .

W kategorii Samochód segmentu Crossover Mały Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS 2020 zwyciężył Seat Arona.

W segmencie Crossover Duży miano Auta Flotowego 2020 roku zdobyła Kia XCeed.

Podczas XI edycji testu zdecydowano również o testowaniu kategorii SUV. Pierwsze miejsce w tej klasyfikacji zdobyła Skoda Kodiaq.

Wśród testowanych segmentów nie mogło zabraknąć Aut Małych Dostawczych. W tegorocznej edycji PTF SKFS zwyciężył Renault Kangoo Express.

W segmencie Aut Średnich Dostawczych tytuł Auta Flotowego 2020 roku zdobyła Toyota Proace.

Po raz pierwszy fleet managerowie z SKFS nagrodzili auto w kategorii Subiektywny Debiut Hybrydowy. Autem Flotowym w tej kategorii została Kia Sorento.

Zwycięzcę w PTF SKFS wyłania się 9 kategoriach wg autorskiej metodologii opracowanej przez SKFS. Kryteriami oceny są: ocena wyglądu zewnętrznego, ocena funkcjonalności wnętrza, ocena z jazdy testowej, koszt zakupu + serwisowania, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Każde kryterium ma przyporządkowane wagę wg której wymnażany jest wynik, co daje wartość finalną w rankingu końcowym. Jury testu tworzą fleet managerowie należący do Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych. Koszty serwisowania wyrażone wyłącznie w kwotach netto, bez rabatów. Wartości rezydualne pojazdów przyjęte są dla przebiegu 120 tys. km oraz użytkowania przez 36 miesięcy. Zużycie paliwa mierzone jest na podstawie danych zebranych podczas testu dzięki zastosowaniu systemów telemetrycznych. W tym roku dodatkowo pomiaru zużycia paliwa dokonano poprzez dotankowanie „pod korek” samochodów przed testem oraz po teście. Aby uzyskać transparentność wyników spalania poszczególnych pojazdów, auta testowane były na paliwie od tego samego dostawcy.